Αν παρατηρήσει κάποιος προσεκτικά, θα διαπιστώσει ότι πλέον σχεδόν ΟΛΑ είναι στη μόδα και όλα είναι τάση. Η κατηγοριοποίηση σε “μόδες” – trends, όπως για παράδειγμα scandinavian, moroccan, minimalism, luxe, boho, shabby chic, ανοιχτά χρώματα, σκούρα χρώματα, εξωτικά χαλιά, χρωματιστές κουζίνες, ταπετσαρίες κλπ. στον τομέα του σχεδιασμού επίπλων και της διακόσμησης, είναι ένα τρόπος των εταιριών κάθε κλάδου να γκρουπάρουν και να λανσάρουν, δηλαδή να προωθήσουν σε νέο “αμπαλάζ” παλιά και νέα προϊόντα ή υπηρεσίες σε νέους ή υπάρχοντες πελάτες. Πρόκειται για μια από τις κλασικές τακτικές του μάρκετινγκ και όποτε εφαρμόζεται με δημιουργικό τρόπο έχει εξαιρετικά αποτελέσματα. Στην πραγματικότητα η καινοτομία προέρχεται τις περισσότερες φορές μέσα από τη δημιουργία-κατασκευή νέων υλικών, την ανακύκλωση παλαιότερων τάσεων ή προϊόντων, το σχεδιασμό και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του προϊόντος, την τεχνολογία και φυσικά την στρατηγική στην οποία εντάσσονται όλα τα παραπάνω και τον τρόπο υλοποίησης της σε όλο το εύρος της παραγωγικής διαδικασίας. Η κυρίαρχη τάση που επικρατεί τα τελευταία χρόνια είναι το eclectic mix δηλαδή ο δημιουργικός συνδυασμός παλιού και νέου, σε όλες τις εκδοχές: ύφος-στυλ διακόσμησης, μόδα, καταναλωτικά προϊόντα κλπ. Αυτό σημαίνει ότι κάνεις την έρευνα σου, εντοπίζεις ότι σου αρέσει και με βάση κάποιους στοιχειώδεις κανόνες ως προς τη σύνθεση και την ένταξη τους στο χώρο ή στο σώμα σου προσπαθείς να επιτύχεις ένα αρμονικό αποτέλεσμα. Όσο περισσότερο εξασκείται το μάτι τόσο περισσότερο προσπερνάς τους κανόνες, αποκτάς μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στις επιλογές σου και έτσι διαμορφώνεις το δικό σου προσωπικό στυλ και τη δική σου ταυτότητα. Επομένως, τα trends δεν έχουν τόσο μεγάλη σημασία, ουσιαστικά είναι ένας τρόπος προώθησης και διαφήμισης των προϊόντων ώστε να ενημερωθείς, να πάρεις ιδέες και να εμπνευστείς σε κάθε επίπεδο, από κάθε τάση και κάθε δεκαετία. Το ίδιο ισχύει και για το ντύσιμο. Αυτό σημαίνει ότι για να μην πελαγώνεις, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να ξέρεις τι θέλεις και να βλέπεις πέρα από τις “εικόνες” που σου πλασάρουν. Διότι σε τελική ανάλυση όλοι ή σχεδόν όλοι θέλουν κάτι να σου πουλήσουν. Υπάρχει κάτι που λέγεται προσφορά και ζήτηση. Αξιοποίησε αυτή τη δύναμη προς όφελος σου και μη γίνεσαι θύμα των τάσεων και της “εικόνας”. Μάθε να ζητάς αυτό που θέλεις και έχεις ανάγκη και να διακρίνεις το ποιοτικό, χρήσιμο, ωφέλιμο, θρεπτικό, value for money ή έστω το καλύτερο τζανκ φουντ σε μια παγκόσμια αγορά που αναπόφευκτα περιλαμβάνει και πολύ σκουπιδαριό. Επιπλέον, είναι καιρός να καλλιεργήσουμε όλοι μια στοιχειώδη καταναλωτική συνείδηση. Ποτέ άλλοτε δεν υπήρχε τόση απελευθέρωση σε επίπεδο ατομικής έκφρασης και ποτέ άλλοτε οι άνθρωποι δεν ήταν τόσο θύματα και δέσμιοι της εικόνας. Περί τάσεων μόδας – Μέρος Πρώτο Leave a Reply Cancel ReplyYour email address will not be published.CommentName* Email* Website Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment. Notify me of follow-up comments by email. Notify me of new posts by email. Current ye@r * Leave this field empty Δ